اسکراب پوست

اسکراب‌های خانگی و پوست صاف و نرم پاها

باقیماندن پوسته‌های مرده به‌خصوص در کف پا ظاهر بسیار ناخوشایندی ایجاد می‌کند و استفاده از «اسکراب» یکی از بهترین راهکارهاست تا پوست پا صاف و نرم شود.

به گزارش آی‌زندگی، می‌توان با موادی که در منزل وجود دارد نیز اسکراب تهیه کرد و از تاثیر زیبایی آنها بهره برد.

اسکراب جوش‌شیرین

پس از یک روز طولانی، خیس‌کردن پاها در آب گرم همراه با مقداری جوش‌شیرین یک توصیه بسیار مفید برای برطرف‌شدن پوسته‌های مرده است. پس از چند دقیقه به‌آرامی سنگ‌پا را روی پوست بکشید تا سلول‌های مرده از بین برود. سپس پاها را بشویید و کاملا خشک کنید.

اسکراب قهوه

پس از نوشیدن قهوه، تفاله را بیرون نریزید و با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید. این خمیر مرطوب را روی پوست پا بزنید و پس از چند دقیقه کاملا بشویید.

اسکراب عسل و شکر

اگر دچار خشکی و ترک‌خوردگی پاشنه پا هستید، مقداری عسل را با شکر، روغن نارگیل و اسانس لیمو مخلوط کنید. این ترکیبات به نرمی پوست کمک می‌کنند.

اسکراب نمک و نعناع

این اسکراب علاوه بر اینکه به نرمی پوست کمک می‌کند، رایحه خوشایندی نیز همراه دارد. برای تهیه آن یک پیمانه نمک دریا را با ۳/۱ پیمانه روغن زیتون یا بادام، کمی صابون رنده‌شده نعناع و چند قطره اسانس نعناع مخلوط کنید. البته می‌توانید فقط نمک دریا را در آب گرم بریزید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پاها را در آب خیس کنید و سپس بشویید.

اسکراب شکر قهوه‌ای

شکر قهوه‌ای برای برطرف‌شدن خشکی پاها تاثیر خوبی دارد و افزودن مقداری روغن زیتون، کانولا یا بادام به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. روغن نارگیل انتخاب خوبی برای این اسکراب نیست زیرا به‌خوبی با شکر مخلوط نمی‌شود. این اسکراب را روی پوست مرطوب پا چند دقیقه به‌شکل دورانی ماساژ دهید و با‌ آب ولرم بشویید. اسکراب شکر قهوه‌ای را می‌توانید یک هفته در دمای محیط و مدت طولانی‌تری در یخچال نگهداری کنید.

اسکراب شیر

همان‌طور که خوردن شیر برای سلامتی مفید است، از تاثیرات موضعی آن برای پوست نیز می‌توان بهره برد. اگر دچار خشکی پوست پا هستید، پاها را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در شیر ولرم خیس کنید. اسیدلاکتیک شیر به جداشدن پوسته‌‌های مرده کمک می‌کند و چربی موجود در شیر نیز برای پوست بسیار مفید است.

منبع: سلامت

 

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx