فونداسیون

چگونه فونداسیون را با ضدآفتاب ترکیب کنیم؟

همه ما دیگر می‌دانیم که استفاده از محصولات ضدآفتاب در همه فصل‌ها (مخصوصا تابستان) ضرورت دارد، اما خیلی از ما نمی‌دانیم که چطور فونداسیون یا لایه زیرساز آرایشی را با ضدآفتاب ترکیب کنیم، بدون این‌که آرایشمان خراب شود.

به گزارش آی‌زندگی، اگر بخواهیم از فونداسیون، کانسیلر یا پودر روی لایه ضدآفتاب استفاده کنیم، ابتدا باید بدانیم که با کدام ترفندها می‌توان از شکل‌گیری ناهماهنگی‌های بافتی در آرایش صورت جلوگیری کرد. همین مشکل است که باعث می‌شود بعضی افراد به‌طور کلی ضدآفتاب دارای SPF را کنار بگذارند تا بتوانند راحت‌تر آرایش کنند، درحالی که چنین کاری اصلا توصیه نمی‌شود.

ابتدا از مرطوب‌کننده و بعد از ضدآفتاب استفاده کنید

حتما خودتان می‌دانید که ابتدا باید از ضدآفتاب و بعد از فونداسیون استفاده کنید، اما یک سوال رایج دیگر هم وجود دارد که شاید شنیده باشید: آیا مرطوب‌کننده باید قبل از ضدآفتاب استفاده شود یا بعد از آن؟

دکتر اِلِن مارمور، متخصص پوست‌ومو در پاسخ به این سوال می‌گوید که قطعا ابتدا باید از مرطوب‌کننده و سپس از ضدآفتاب استفاده کنید. ترکیبات ضدآفتاب با ذرات نور مقابله می‌کنند و آنها را از پوست دور نگه می‌دارند، درحالی که اگر ابتدا از مرطوب‌کننده استفاده کرده باشید، این قابلیت را تقویت می‌کنید. بنابراین ضدآفتاب باید روی مرطوب‌کننده قرار بگیرد تا ترکیبات ضدآفتاب بتوانند به‌خوبی با پرتوهای مضر خورشید مقابله کنند. استفاده همزمان و ترکیبی از مرطوب‌کننده و ضدآفتاب هم به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. پس بین استفاده از مرطوب‌کننده و ضدآفتاب حتما چند دقیقه منتظر بمانید. وقتی که این مرحله تمام شد، حالا می‌توانید از فونداسیون یا لایه زیرساز آرایشی استفاده کنید.

مطمئن شوید که فرمول ضدآفتاب و فونداسیون با همدیگر سازگار هستند

فرمولاسیون محصول ضدآفتاب و محصول فونداسیون باید با همدیگر سازگار باشند تا ترکیبات همدیگر را دفع نکنند. اگر این نکته مهم را جدی نگیرید، ترکیبات آرایشی روی پوست صورت حالت تکه‌تکه پیدا می‌کنند یا اصطلاحا دچار ماسیدگی می‌شوند. عنصر سیلیکون معمولا این مشکل را به‌وجود می‌آورد، اما لازم نیست که به‌طور کلی از محصولات دارای سیلیکون دور بمانید. فقط مطمئن شوید که میزان سیلیکون در دو محصول ضدآفتاب و فونداسیون در محدوده متعادل باشد. یک استفاده ترکیبی سازگار و باکیفیت می‌تواند از یک مرطوب‌کننده سبک، یک ضدآفتاب روغنی و یک فونداسیون مایع شکل بگیرد زیرا این سه نوع محصول واقعا سازگاری خوبی با همدیگر دارند، درحالی که عمدتا هم حاوی مقادیر زیادی از سلیکیون نیستند.

صبر کنید که ضدآفتاب کاملا خشک شود

اگر فکر می‌کنید که در انتخاب ضدآفتاب و فونداسیون درست عمل کرده‌اید اما این دو محصول به‌خوبی با همدیگر ترکیب نمی‌شوند، احتمالا به اندازه کافی برای خشک شدن ضدآفتاب صبر نمی‌کنید. کلید اصلی در استفاده موفقیت‌آمیز از فونداسیون بعد از ضدآفتاب، این است که صبر کنیم تا ضدآفتاب دارای SPF به‌خوبی توسط پوست جذب شود. اگر می‌خواهید فونداسیون آرایشی شما به‌خوبی روی پوست قرار بگیرد، باید ابتدا صبر کنید تا مرطوب‌کننده توسط پوست جذب شود و بعد هم برای جذب شدن ترکیبات ضدآفتاب منتظر بمانید.

از ضدآفتاب مخصوص صورت استفاده کنید

اگر می‌خواهید به بهترین نتیجه برسید، ترجیحا از ضدآفتاب‌های مخصوص پوست صورت استفاده کنید. این ضدآفتاب‌های مخصوص معمولا از ماسیدن ترکیبات آرایشی روی پوست صورت جلوگیری می‌کنند و طوری طراحی شده‌اند که ترکیب‌پذیری خوبی با محصولات آرایشی داشته باشند.

منبع: سلامت

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx