درد قوس کف پا

۴ علت شایع درد قوس کف پا و درمان آن چیست؟

درد قوس کف پا اصطلاحی است که برای توصیف علائمی که در زیر قوس پا رخ می‌دهد استفاده می‌شود. زمانی که بیمار دچار درد است، معمولاً دچار التهاب بافت‌های نرم در قسمت میانی پا می‌شود.

خار پاشنه
شایع‌ترین علت درد قوس کف پا است. علائم آن شامل درد در اوایل صبح و در پیاده‌روی طولانی یا ایستادن طولانی مدت است. 
درمان آن با برخی از تمرینات کششی ساده، داروهای ضد‌التهابی و تطابق کفش با بهترین شکل برای پا انجام می‌شود.

شکستگی‌های استرسی

استخوان‌هایی که در قسمت میانی و کف پا قرار دارند همگی در اثر استفاده بیش از حد آسیب می‌بینند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، شکستگی استرسی یک آسیب احتمالی به استخوان است. 
شکستگی استرسی معمولا باعث دردی می‌شوند که با افزایش فعالیت بدتر می‌شود. هنگامی که یک شکستگی استرسی رخ می‌دهد، استخوان نیاز به استراحت دارد.  در برخی شرایط، کفش پیاده‌روی می‌تواند منجر به تسکین موثر شود.

آسیب‌های رباط 
معمولاً پس از یک حرکت غیرعادی پا رخ می‌دهد و باعث درد فوری می‌شود. تورم نیز ممکن است رخ دهد. اکثرا با استراحت بهبود می‌یابند. گاهی اوقات ثابت نگه داشتن پا می‌تواند به درمان کمک کند. در برخی شرایط نادر، ممکن است برای درمان به جراحی نیاز باشد.

تاندونیت
التهاب تاندون‌هایی که از امتداد پا عبور می‌کنند نیز می‌تواند باعث درد در قوس شود.

درمان و پیشگیری
درمان درد قوس کف پا به طور کلی شامل کاهش فشار به ناحیه تحریک شده در کف پا و تلاش برای کنترل تورم و التهاب است. برخی از مراحل ساده‌ای که می‌توانید با آنها شروع کنید عبارتند از:

• استراحت: استراحت دادن به اندام آسیب دیده به منظور کاهش التهاب بسیار مهم است. ممکن است نیاز به تغییر در فعالیت‌ها یا حتی استفاده از عصا داشته باشید.

• استفاده از یخ: قرار دادن یخ در ناحیه آسیب دیده می‌تواند راهی مفید برای کنترل التهاب و همچنین کاهش درد باشد. بسیاری از افراد ماساژ یخ را روشی موثر می‌دانند.

• داروهای ضد‌التهابی: داروهای ضد‌التهابی غیر‌استروئیدی داروهای موثری برای تسکین ناراحتی مرتبط با التهاب هستند. قبل از شروع هر داروی جدیدی حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

• اصلاحات کفش: تغییر در کفش با پشتیبانی بیشتر قوس، بالشتک بهتر، یا سایر تغییرات اغلب می‌تواند مفید باشد. پوشیدن کفش‌های حمایتی هنگام مدیریت درد قوس کف پا ضروری است.

هنگامی که علائم درد قوس به طور موثر کنترل شد، همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود که به محض تکمیل درمان، آنها بر نمی‌گردند. اطمینان از کفش مناسب با پشتیبانی خوب می‌تواند یک گام مفید باشد. علاوه بر این، از سرگیری تدریجی فعالیت باید در مراحل اولیه انجام شود.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx