شانه یخ زده

اولین قدم برای کمک به درمان شانه یخ زده چیست؟

اگر شانه یخ زده دارید، متوجه می‌شوید که درد و محدودیت حرکتی شانه و بازوی شما چقدر می‌تواند ناامید‌کننده باشد. ممکن است انجام کارهای ساده‌ای مانند لباس پوشیدن و حمام کردن تقریبا غیرممکن به نظر برسد. در اینجا لیستی از چند کار ساده است که می‌توانید انجام دهید تا به درد و محدودیت خود کمک کنید.

استفاده از آویز گردن را متوقف کنید

هنگامی که شانه درد دارید، ممکن است وسوسه شوید که برای کمک به نگه داشتن بازوی خود در ناحیه‌ای بدون درد، آویز گردن استفاده کنید. این کار توصیه نمی‌شود زیرا تنها به محدود کردن دامنه حرکتی کمک می‌کند.

شروع به استفاده از بازوی خود کنید

بلند کردن، حرکت به پهلو یا پشت سرتان ممکن است دشوار باشد و بخواهید استفاده از بازوی خود را متوقف کنید. اما درد ناشی از شانه یخ زده معمولاً بسیار موقتی است. به محض اینکه استفاده از بازوی خود را متوقف کنید، درد در عرض چند دقیقه کاهش می‌یابد. در صورت نیاز، می‌توانید با کمپرس یخ به آرام کردن علائم دردناک کمک کنید. استفاده از بازو و شانه می‌تواند به حرکت عادی آن کمک کند.

روی دامنه حرکتی خود فعالیت کنید

حرکت غیرطبیعی در تیغه شانه معمولاً همراه با شانه یخ زده است. انجام تمرینات ثبات تیغه شانه به عنوان بخشی از توانبخشی به شما کمک می‌کند کنترل تیغه شانه را دوباره به دست آورید. قرقره‌های شانه اغلب در کلینیک‌های فیزیوتراپی برای کمک به بهبود دامنه حرکتی استفاده می‌شود.

روی تقویت روتاتورکاف کار کنید

روتاتورکاف گروهی از چهار عضله است که مفصل شانه را احاطه کرده و از آن حمایت می‌کند. اگر شانه یخ‌زده دارید، به احتمال زیاد آن را به درستی حرکت نمی‌دهید. تقویت عضلات روتاتورکاف می‌تواند به شما کمک کند تا نحوه حرکت شانه را بهبود ببخشید.

روی حرکت کتف کار کنید

اگر شانه یخ‌زده دارید، ممکن است متوجه شوید که تیغه شانه یا کتف خود را بیش از حد حرکت می‌دهید، زمانی که می‌خواهید بازوی خود را به سمت بالا یا بیرون بکشید. یکی از اجزای مهم توانبخشی شانه یخ‌زده، عادی‌سازی حرکت در کتف است. برای انجام این کار، می‌توانید تمرینات تثبیت کتف را شروع کنید. این تمرینات برای تقویت عضلات حمایت‌کننده کتف و بهبود نحوه حرکت تیغه و کل مفصل شانه طراحی شده‌اند.

جستجوی درمان‌های جادویی را متوقف کنید

یک جستجوی سریع در اینترنت بسیاری از وب‌سایت‌ها و متخصصان را نشان می‌دهد که درمانی جادویی برای شانه یخ‌زده ارائه می‌دهند. اما اکثر مطالعات نشان می‌دهند که درمان شانه یخ‌زده می‌تواند از چند هفته تا تقریباً ۲ سال طول بکشد. حتی زمانی که فیزیوتراپی را کامل کرده‌اید، ممکن است وقتی بازوی خود را بالای سر می‌برید، احساس سفتی در شانه خود داشته باشید. این حالت طبیعی است و باید به موقع با ادامه تمرینات دامنه حرکتی شانه برطرف شود.

منبع: سلامت

1 1 رای
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx