ممنوعیت استفاده دانش آموزان هلندی از کروم

به گزارش آی زندگی و به نقل از bleepingcomputer، وزارت آموزش هلند تصمیم گرفته است تا به دلیل نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی، محدودیت‌هایی را برای استفاده دانش آموزان از سیستم عامل کروم و مرورگر وب کروم تا اوت 2023 اعمال کند.

مقامات این کشور نگران هستند که سرویس‌های گوگل دیتای دانش اموزان را جمع آوری کرده و در دسترس شبکه‌های تبلیغاتی قرار دهد.

این شبکه‌ها به اهدافی ورای آموزش فکر می‌کنند.

در بیانیه‌ای اعلام شد سازمان دیده بان ملی نمی‌داند اطلاعات شخصی دانش آموزان کجا و چگونه پردازش می‌شود و به همین خاطر نگرانی‌هایی در مورد نقض GDPR (مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها) اتحادیه اروپا وجود دارد.

در نامه وزیر آموزش هلند خطاب به پارلمان آمده است مکالماتی با گوگل، مایکروسافت و زوم در مورد موضوع حساس حفاظت از داده‌ها انجام شد و تضمین‌هایی برای شفاف‌تر کردن نسخه‌های آینده محصولات نرم‌افزاری و سازگاری با مقررات حفاظت از داده‌ها در سراسر فضای اتحادیه اروپا ارائه شد.

گوگل هم قول داده است که نسخه‌های جدید برای مرورگر وب کروم و سیستم عامل کروم تا سال آینده آماده کند و به همین خاطر برخی از محدودیت‌های استفاده تا آن زمان اعمال می‌شود، تا زمانی که تنظیم مقررات هلند ارزیابی جدیدی را انجام دهد.

این اقدامات شامل پیاده‌سازی خط‌مشی‌های گروهی خاص و غیرفعال کردن خدماتی مانند ترجمه خودکار وب‌سایت و بررسی املا است که می‌تواند اطلاعات کاربر را از اروپا به بیرون ببرد.

همچنین، مکان جغرافیایی ذخیره‌سازی داده‌های سرویس Google Cloud باید روی اروپا تنظیم شود و کاربران باید از تغییر تنظیمات محدود شوند.

در نهایت، شخصی‌سازی آگهی باید روی «خاموش» تنظیم شود، جاسازی YouTube باید با «حالت افزایش حریم خصوصی» استفاده شود، و از موتور جستجوی Google به‌کلی اجتناب شود.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , , , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx