لیست بهترین خوراکی‌ها برای رفع خستگی در طول روز

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، کارشناسان معتقدند برخی از خستگی‌ها در طول روز در نتیجه کم آبی بدن است.

بر این اساس یک فرد می‌تواند با خوردن یک کشت آجیل به دلیل پروتئین و کربوهیدرات موجود در آنها، یا با خوردن میوه غنی از پتاسیم، انرژی سالمی را در طول روز دریافت کند.

اما غذاهای شیرین و فراوری شده می‌تواند فرد را در طول روز خسته کند.

گفتنی است شایع‌ترین مشکل بزرگسالان در طول روز خستگی است.

در حالی که بسیاری برای بیدار ماندن در محل کار و یا مدرسه به نوشیدن قهوه روزانه متوسل شوند، اما کمک چندانی به آنها نکرده و تنها چند ساعت مشکل آنها را حل می‌کند.

لیزا ساسون متخصص تغذیه از دانشگاه نیویورک می‌گوید آب و نه قهوه مهمترین چیزی است که برای حفظ انرژی در طول روز می‌توان استفاده کرد.

به گفته وی هر فرد باید به اندازه‌ای آب بنوشد که هر چند ساعت یکبار ادرار کرده و رنگ ادرارش زرد روشن باشد.

کم آبی بدن منجر به خستگی می‌شود.

آب روان کننده طبیعی برای فرایندهای بدن است و نداشتن آب کافی سیستم داخلی بدن را مجبور می‌کند سخت‌تر کار کرده و انرژی بیشتری مصرف کند.

ازسوی دیگر پتاسیم می‌تواند به افزایش هیدراتاسیون کمک کند.

این عنصر یک الکترولیت است که می‌تواند بسیاری از مزایای مشابه نوشیدنی ورزشی را انجام دهد.

البته بدون قند و مواد فراوری شده که می‌تواند بدن فرد را درگیر کرده و در معرض مواد شیمیایی غیرضروری قرار دهد.

موز نیز منبع عالی پتاسیم است که در کنار پرتقال، گوجه فرنگی و آووکادو برای رفع خستگی مناسب هستند.

غذاهایی که کربوهیدرات بالایی دارند می‌توانند منابع انرژی ارزشمندی نیز باشند. بدن کربوهیدرات‌ها را به گلوکز تجزیه کرده و سپس به عنوان منبع اصلی انرژی برای بسیاری از اندام‌ها – همراه با سلول‌ها و بافت‌هایی که فرآیندهای داخلی را انجام می‌دهند – عمل می‌کند.

آجیل به عنوان یک منبع عالی، سالم و کربوهیدرات در نظر گرفته می‌شود. کارشناسان بادام هندی، بادام و پسته را به عنوان راه‌هایی سریع برای افزایش انرژی می‌دانند.

مصرف بیش از حد قند می‌تواند تأثیر معکوس روی فرد داشته باشد. این ماده می‌تواند تولید اورکسین را در مغز محدود کند – ماده‌ای شیمیایی که باعث می‌شود مغز بیشتر احساس بیداری کند. در نتیجه، فردی که قند زیادی مصرف می‌کند، می‌تواند پس از افزایش سریع انرژی، به سرعت سقوط کند.

کربوهیدرات‌های تصفیه شده، که اغلب در غذاهای فرآوری شده یافت می‌شوند، می‌توانند همین اثر را داشته باشند. یک فرد اغلب بلافاصله پس از خوردن غذا قبل از اینکه دچار یک تصادف سریع شود، انرژی حاصل از سوخت گلوکز را احساس می‌کند زیرا تولید هورمون های کلیدی بدنش مهار می‌شود.

به همین دلیل، ساسون توصیه می‌کند از مصرف شیرینی‌هایی مانند کوکی‌ها و آب نبات‌ها در طول روز خودداری کرده و می‌گوید که فردی که نگران سطح انرژی است باید از فست فودهای بسیار فرآوری شده اجتناب کند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , , , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx