وضعیت عجیب فرزندآوری در کشورهای حامی قرنطینه کرونایی

پیش بینی شده بود به دنبال ماندن در خانه به خاطر کرونا نرخ زاد و ولد افزایش یابد اما نه تنها چنین نشد، بلکه کشورهایی که قرنطینه طولانی کرونایی داشتند، بیشتر با رکود تولد مواجه شدند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، مطالعه جدید نشان می‌دهد نرخ زاد و ولد در 24 کشور اروپایی در سال 2020 به طور متوسط ​​14 درصد کاهش یافته است.

به عنوان نمونه نرخ نوزادان متولد شده در اسپانیا که هشت هفته قرنطینه کرونایی داشتند تا 23 درصد کاهش یافت اما در کشور سوئد که قرنطینه کرونایی نبود، کاهش نرخ زاد و ولد نیز رخ نداد.

به گفته کارشناسان استرس و ترس از آینده به عنوان دلایل احتمالی برای بارداری کمتر بوده است.

پروفسور لئو پومار، نویسنده اصلی این مطالعه از دانشکده علوم بهداشت در لوزان سوئیس می‌گوید: به افرادی که گفته می‌شود خانه‌های خود را ترک نکنند، ترس بیشتری از آینده در آنها ایجاد شده ولی چنین چیزی به ساکنان سوئد گفته نشد و بنابراین ترسی از آینده در آنها ایجاد نشد.

به گفته وی، زوج‌ها ممکن است در مورد ناتوانی در ملاقات با پدربزرگ و مادربزرگ نوزاد، وضعیت مالی آنها پس از مرخصی، یا در مورد کیفیت زندگی فرزندشان در صورت ادامه همه‌گیری نگرانی داشته باشند. یا ممکن است بعد از هفته‌ها بودن در کنار یکدیگر، در خانه گیر کرده باشند، آن‌قدر از هم دلخور شده‌اند که نمی‌خواهند رابطه داشته باشند.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx