۵ مدل یوگا تنفسی

۱۰ تاثیر مثبت یوگا برای کسانی که اضافه وزن دارند

به گزارش آی‌زندگی، بسیاری از افراد مختلف می توانند مزایای تمرین یوگا را تایید کنند. به عنوان مثال، نخست وزیر هند، نارندرا مودی، یوگا را به عنوان یک موضوع دولتی ترویج می کند تا همه در هند بتوانند از مزایای آن در زندگی روزمره خود بهره مند شوند.

به نقل از بهداشت‌نیوز، نخست وزیر حتی یک سری ویدیو از خود در حال تمرین و نمایش یوگا به اشتراک گذاشت. او در این ویدئوها تاکید می کند که یوگا یک ورزش سالم برای همه است.
در زیر، دلایل بیشتری را برای تشویق شما به رفتن به کلاس یوگا، به خصوص اگر اضافه وزن دارید، مطرح می‌کنیم.

ده فایده عالی یوگا اگر اضافه وزن دارید:

۱. یوگا تنفس شما را بهبود می بخشد

تمرین یوگا می تواند به شما کمک کند بهتر و آگاهانه نفس بکشید. در واقع، مطالعه‌ای که در مجله هندی فیزیولوژی و فارماکولوژی منتشر شده است، پیشرفت‌هایی را که این فعالیت در مقاومت و قدرت ماهیچه‌های تنفسی ایجاد می‌کند، برجسته می‌کند.

آگاهی بیشتر از نفس خود به رسیدن مواد مغذی موثرتر به تمام اندام های بدن نیز کمک می کند، زیرا جریان اکسیژن در بدن شما بیشتر می شود. بنابراین، اندام‌های شما بهتر عمل می‌کنند و به بدنتان کمک می‌کنید از بیماری‌هایی که ناشی از کمبود مواد مغذی هستند، جلوگیری کند.

۲. یوگا می تواند اعتماد به نفس و عزت نفس شما را افزایش دهد

یوگا راهی عالی برای شروع یک سبک زندگی فعال تر است. علاوه بر این، برای افراد دارای اضافه وزن نیز مثبت است زیرا می تواند به آنها کمک کند تا عزت نفس و کیفیت کلی زندگی خود را بهبود بخشند.

یوگا به شما کمک می کند تا از نظر جسمی و روحی پیشرفت کنید، و این در بهبود نحوه دید شما و تغییر روش زندگی روزانه شما مهم خواهد بود. بنابراین، کنترل بیشتری بر بدن خود خواهید داشت و می‌توانید کیفیت کلی زندگی خود را از طریق فعالیت بدنی بهبود بخشید.

۳. یوگا می تواند به مبارزه و مدیریت افسردگی کمک کند

افراد دارای اضافه وزن ممکن است عزت نفس پایینی داشته باشند که خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد. این به دلیل ناامنی است که نسبت به بدن یا ظاهر فیزیکی خود احساس می کنند.

در این موارد، تمرین یوگا می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا به درمان افسردگی خفیف کمک می‌کند. به این معنا، تحقیق منتشر شده در مجله اختلالات عاطفی پتانسیل این رشته را، حداقل در مواردی که خیلی پیچیده نیستند، برجسته می‌کند.علاوه بر این، یوگا راهی برای بازتاب، مدیتیشن، کسب اعتماد به نفس و حفظ یک زندگی فعال است.

۴. یوگا می تواند به کاهش استرس کمک کند

تمرینات تنفسی و انعکاس، که در ژست‌هایی که در کلاس‌های یوگا تمرین می‌کنید، مهم هستند، می‌توانند به شما در کاهش استرس و آرامش کمک کنند. یوگا می تواند به شما کمک کند تا تمرکز بیشتری روی کار ذهنی و جسمی در جهت رفاه خود داشته باشید و به شما کمک کند تا هدف روشنی داشته باشید.

اختصاص مدتی از روز به مدیتیشن و تنفس عمیق، سطح کورتیزول، هورمون استرس را کاهش می دهد. در واقع، این تأثیر توسط یک مطالعه منتشر شده در درمان‌های جایگزین در بهداشت و پزشکی تأیید شده است. پر کردن مداوم ریه ها از هوای تازه به شما کمک می کند تا در تصمیم گیری ها و رویارویی با چالش های روزانه آرام تر باشید.

۵. یوگا بیماری ها و ناراحتی های جسمی را کاهش می دهد

با تمرین مداوم یوگا، می‌توانید سردرد و فشار خون را کاهش دهید و به مبارزه با خستگی و بی‌خوابی کمک کنید، همانطور که تحقیقات اخیر منتشر شده در مجله پزشکی داخلی عمومی تأیید شده است.

علاوه بر این، آرامشی که توسط این رشته ترویج می‌شود، علاوه بر مبارزه با خستگی و بی‌خوابی، به کاهش فشار خون کمک می‌کند. این به احتمال زیاد به دلیل افزایش اکسیژن رسانی مغز و ترشح سمومی است که با تنفس عمیق و آرام تولید می شود.

بنابراین، با پیشرفت در کلاس های یوگا، مطمئناً تشویق بیشتری برای انجام سایر فعالیت هایی که به کاهش وزن شما کمک می کنند، خواهید داشت. یوگا همچنین می‌تواند شما را با انرژی و انگیزه برای تغذیه سالم و حفظ عادات خوب برای سلامتی خود پر کند.

۶. یوگا تغییرات تدریجی ایجاد می کند

وزن یا سایز شمامهم نیست. هیچ کدام مانعی برای این فعالیت نیستند. با این حال، در کلاس‌های یوگا، نباید از بدنتان بیشتر از آنچه می‌تواند بخواهید مطالبه کنید. بعد از مدتی انجام یوگا انعطاف‌پذیرتر و اعتماد به‌نفس‌تر می‌شوید و متوجه می‌شوید که می‌توانید ژست‌های سخت‌تری را انجام دهید که قبلاً نمی‌توانستید انجام دهید.

بنابراین، یوگا برای افراد دارای اضافه وزن ایده‌آل است زیرا به شما امکان می‌دهد با سرعت خود پیش بروید. همچنین کم کم تغییرات در انعطاف پذیری، قدرت، تعادل و وضعیت بدن خود را مشاهده خواهید کرد. بنابراین، به یاد داشته باشید که در ابتدا غرق نشوید و آن را به آرامی مصرف کنید.

۷. یوگا یک فعالیت کم تاثیر است

یوگا مکمل فوق‌العاده‌ای برای سبک زندگی سالم‌تر است، اما نیازی به تغییرات شدید در سبک زندگی ندارد، زیرا حداقل برای مبتدی‌ها ورزش خیلی سختی نیست.همانطور که در یوگا خود پیشرفت می کنید، وضعیت ها و دشواری ها نیز افزایش می یابد.

اگرچه ژست‌هایی برای مبتدیان وجود دارد، مربیان با توجه به توانایی‌های فیزیکی دانش‌آموزان خود تغییراتی را ایجاد می‌کنند. این به شما امکان می‌دهد از یک سطح ایده‌آل برای خود شروع کنید، که تضمین می‌کند از اینکه نمی‌توانید ژست‌های دشوارتر را انجام دهید خیلی ناامید نشوید. علاوه بر این، مدت زمانی که به این فعالیت اختصاص می دهید به شما نیز بستگی دارد.

۸. اثرات مثبتی بر سیستم غدد درون ریز دارد

هر وضعیت یوگا بر ناحیه ای از بدن، سطح عضلانی، عصبی و هورمونی تأثیر می گذارد. برای مثال، برخی از آنها در مواردی که از مشکلات تیروئید رنج می برید نشان داده می شوند.

بنابراین، اگر یکی از دلایل افزایش وزن شما مشکلات هورمونی است، یوگا فعالیت خوبی برای مبارزه با آنها است. در واقع، تحقیقات از این ایده پشتیبانی می‌کند، زیرا مطالعه‌ای که توسط مجله هندی غدد درون ریز و متابولیسم منتشر شده است، تأیید می‌کند که یوگا یک درمان مکمل احتمالی برای شرایط سیستم غدد درون ریز است.

درصورتی‌که از این نوع بیماری رنج می‌برید، قبل از شروع تمرین توصیه می‌کنیم با پزشک خود برای تأیید مشورت کنید، علاوه بر این که بررسی کنید چه وضعیت‌هایی می‌تواند برای کنترل وضعیت مفید باشد. مورد دوم را می توان با مربی خود نیز در میان گذاشت.

۹. یوگا می تواند با اضطراب مبارزه کند

ما قبلاً به فواید معنوی و آرامش‌بخش یوگا اشاره کرده‌ایم، و این توضیح می‌دهد که چرا به عنوان فعالیتی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند سطح اضطراب افرادی را که آن را تمرین می‌کنند کاهش دهد. در واقع، مطالعه‌ای که منتشر شده است، این پتانسیل یوگا را تأیید می‌کند، همه اینها به لطف مدیتیشن و تنفس عمیق مورد نیاز است.

نه تنها مؤلفه های مدیتیشن و تنفس به کاهش سطح اضطراب کمک می کند، بلکه تأثیرات یوگا بر روی سیستم عصبی شما نیز می تواند به تمرکز شما کمک کند و میل به غذا را کاهش دهد. درست است، یوگا همچنین می تواند بر تغذیه خوب تأثیر بگذارد.

۱۰. یوگا می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند

اگر به فعالیت بدنی علاقه دارید تا به شما کمک کند سبک زندگی سالم تری داشته باشید یا وزن کم کنید، پس یوگا عالی است! این ورزش علاوه بر اینکه نوعی ورزش است، یک فعالیت معنوی نیز هست که ارتباط شما را با خودتان و اراده‌تان تقویت می‌کند.

لحظاتی از تمرکز و مدیتیشن وجود دارد که در آن شما خود را تشویق می کنید تا به جلو بروید و پیشرفت کنید. همچنین صبر بیشتری به شما می دهد تا منتظر نتیجه تلاش های خود باشید.

یوگا به عنوان ابزاری برای افراد دارای اضافه وزن

با توجه به همه موارد فوق، می توان نتیجه گرفت که تمرین یوگا می تواند به تقویت عضلات، بهبود انعطاف پذیری، تنفس صحیح و به طور کلی احساس بهتر کمک کند.

علاوه بر این، یوگا در صورت اضافه وزن بسیار مفید است، زیرا همانطور که در مطالعه منتشر شده توسط پزشک مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد ذکر شد، تغییرات سبک زندگی را که به نفع یک زندگی سالم‌تر است، ترویج می‌کند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx